- W jaki sposób może odbywać się nauczanie zdalne?
- za pomocą dziennika elektronicznego
- za pomocą platformy szkolnej e-nauka.sniadek.pl https://e-nauka.sniadek.pl/
- przy pomocy konferencji Google Meet (dawne Hangouts) (ograniczenie do 250 osób dla II LO na jedną konferencję, normalne ograniczenie 10 osób dla zwykłych kont google) https://meet.google.com/ (dawniej https://hangouts.google.com/)
- przy pomocy Google Classroom (platforma edukacyjna) https://classroom.google.com/
przy pomocy aplikacji Zoom (wersja bezpłatna ma ograniczenie dla konferencji do 40 minut i 100 osób) https://zoom.us/join (bez instalowania) lub https://zoom.us/ z instalacją aplikacji na komputerze.Przy pomocy aplikacji WEBex Cisco https://www.webex.com/ (wersja dla naszej szkoły)- Przy pomocy Teams’ów z pakietu Office 365 dla nauczycieli i studentów https://www.office.com/signin
- Inną metodą podaną w dzienniku elektronicznym przez Twojego nauczyciela
- Nie działa mi hasło do szkolnej poczty w domenie sbs.sniadek.pl, Google Hangouts, Google Classroom, Teamsów, itd …
- Nie bardzo możliwe, bo niedawno uruchamiałeś/uruchamiałaś dziennik elektroniczny i musiałeś/musiałaś się zalogować tym hasłem do poczty szkolnej … ale cuda się zdarzają więc skontaktuj się z nauczycielem informatyki, celem zmiany hasła.
- Jeżeli uważasz, że Twoje hasło jest prawidłowe dokonaj jego zmiany na nowe zgodnie z instrukcją „Zmiana hasła” dostępną w sekcja „Pobieralnia” na stronie szkoły.
- Jak zalogować się do platformy edukacyjnej e-nauka.sniadek.pl, usług Google, Teamsów, itd?
- logowanie do poczty w domenie sbs.sniadek.pl (google) jako login podajemy całego maila w postaci login@sbs.sniadek.pl, gdzie za login podajemy swój indywidualny login (np. anowak) a hasło jest hasłem do komputera w szkole.
- logowanie Google Meet (dawne Hangouts): podajemy całego maila login@sbs.sniadek.pl i hasło którym logujemy się do komputerów na terenie szkoły (pod login podstawiamy swój indywidualny login szkolny)
- logowanie do Google Classroom odbywa się za pomocą login@sbs.sniadek.pl (gdzie za login podstawiamy nazwę własnego konta), hasło jest hasłem do komputera w szkole.
logowanie do aplikacji Zoom obowiązkowe tylko dla prowadzącego zajęcia, logowanie za pomocą danych podanych przy rejestracjilogowanie do sniadek.webex.com za pomocą login@sbs.sniadek.pl, a później zgodnie z podpowiedziami na stronie.- platforma e-nauka.sniadek.pl: jako login podajemy swój login (np. anowak), a jako hasło wpisujemy hasło, którym logowaliśmy się do komputera
- logowanie do e-dziennika: podajemy swojego maila szkolnego i hasło (hasło jest inne niż na pocztę!!!!)
- logowanie do office 365 (Teams, OneDrive itp) odbywa się za pomocą loginu w postaci: login@sniadek.onmicrosoft.com i hasła do komputerów szkolnych.
- linki do wszystkich stron dostępne są z naszej strony intranetowej pod adresem https://sbs.sniadek.pl
- proszę pamiętać, że wielokrotne wpisywanie złego hasło prowadzi do czasowej blokady konta i trzeba będzie czekać, aż się odblokuje.
To samo co wyżej w tabeli:
Usługa | Login | Hasło |
komputer w szkole | Login | Hasło1 |
e-nauka.sniadek.pl | Login | Hasło1 |
Office365 (Teams) | login@sniadek.onmicrosoft.com | Hasło1 |
Logowanie Google (poczta, meet, classroom) | login@sbs.sniadek.pl | Hasło1 |
a później sniadek\login | ||
Dziennik Vulcan | login@sbs.sniadek.pl | Hasło2 |
Login – Twój indywidualny zakładany przez nauczyciela informatyki w postaci pierwsza litera imienia, nazwisko bez polskich znaków
np., Anna Nowak ma login anowak (są odstępstwa, jeżeli konto już istniało)
Przykładowe loginy: anowak@sbs.sniadek.pl, anowak@sniadek.onmicrosoft.com
Hasło1 – hasło którym logujesz się do komputera w szkole, poczty na sbs.sniadek.pl, Teamsów, itd …
Hasło2 – hasło do dziennika Vulcan
- Mam w domu tylko jeden komputer, a mam rodzeństwo, które z niego korzysta.
- ze wszystkich kanałów nauczania można korzystać na komputerach, tabletach i telefonach komórkowych z dostępem do internetu. Wszystkie kanały są dostosowane do urządzeń mobilnych.
- Nie mam w domu komputera
- patrz punkt poprzedni.
- Nie mam w domu Internetu
- poproś kolegę z klasy, aby podczas np. konferencji z nauczycielem zadzwonił do Ciebie i udostępnił dźwięk z konferencji przez telefon.
- Mam wolny internet, co robić?
- Jeżeli nauczyciel nie będzie miał nic przeciw, to wyłącz kamerę, zmniejszy to znacznie transfer.
- Czemu strona szkoły i platforma e-nauka chodzą wolno?
- Najpewniej korzysta dużo osób i łącze jest obciążane. Jeżeli to możliwe wróć za godzinę, może będzie lepiej.
- Gdzie dowiem się więcej o Kształceniu na odległość (nauczaniu zdalnym)?
- https://www.gov.pl/web/edukacja/ksztalcenie-na-odleglosc–nowe-regulacje-prawne
- https://dokumenty.men.gov.pl/Komunikat_Ministra_Edukacji_Narodowej_w_sprawie_organizacji_ksztalcenia_na_odleglosc.pdf
- https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2020/493
- https://dokumenty.men.gov.pl/Ksztalcenie_na_odleglosc_%E2%80%93_poradnik_dla_szkol.pdf
- https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/nauczycielu-poprowadz-lekcje-online
- Poradnik dla nauczyciela jak korzystać z Teams
- Poradnik dla ucznia jak korzystać z Teams
- Zapomniałem hasła do dziennika
- skorzystaj z opcji odzyskiwania hasła w dzienniku elektronicznym.
- Mam pytanie, na które nie ma tu odpowiedzi
- zapytaj za pomocą dziennika elektronicznego wychowawcę, być może zna odpowiedź lub przekaże pytanie od odpowiedniej osoby.
Pozdrawiam Grzegorz Jaros
Pomocne:
https://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/jak-z-telefonu-zrobic-kamere-do-komputera.html